Boost Your Performance Running


BYP-Löpning

” Med bra förberedelser når man långt även för en motionär. Genom en välbalanserad träningsplanering från Boost Your Performance Running där olika träningar och återhämtning har tagits till hänsyn för att jag ska hålla mig skadefri och motiverad att göra alla träningspassen. Jag upplever harmoni och glädje, vilket leder till min ”running flow”.” Läs mer här!

Paula Warfvinge – Konferenskoordinator

Löpning har blivit en succé

Löpning är en av våra största folksporter. Att löpträna och tävla i löpning har blivit lite av en livsstil för många.

Löpningen kan för många vara starten på ett nytt och hälsosammare liv. Det är en lättillgänglig träning och har många positiva fördelar med bättre kondition och den effekt frisk luft och natur har på stress och återhämtning.

Du väljer själv vilken nivå du vill lägga löpningen på. Med löpning finns alla möjligheter. Du kan börja som nybörjare och oavsett ålder utvecklas till en elitmotionär som deltar i lopp och tävlar med prestation som målsättning. Men du kan också använda löpningen som en skön motionsform.

Är löpning sedan länge din träningsform kan du för att ta den till nästa nivå ta hjälp av en coach för att sätta upp mål, periodisera träningen, få hjälp med bra kost under träning och tävling och kanske toppa din löpförmåga inför ett lopp.

 

 

 

Är ett helhetstäckande träningsupplägg i 6 till 12 månader med en Coach som hjälper dig i dessa områden; löpning, löpteknik, periodiserad träningsplanering, pulsbaserad träning, styrketräning, kost, motivation, målsättning, målbild och återhämtning.

 

 

Hur ofta träffar man sin LöpCoach per månad?

Du kommer att ha tillgång till 22 eller 44 träningstillfällen med din Coach som du fördelar under de sex eller tolv månader. Dessa tillfällen kommer att användas till konditionstest, maxpulstest, impedans mätning, mätning med måttband, löpningsprofilen, individuell kostrådgivning, löpteknik, träningsplanering, bålstabiletsprogram, styrkeprogram, snabbhetsprogram, uthållighetsprogram, rörlighetsprogram och uppvärmningsprogram.

 

Din LöpCoach planerar i förväg dina månader

Din Coach kommer att hjälpa dig planera månad för månad alla dina träningar så att du vet en månad i förväg vad du ska träna och lägga fokus på. Din målsättning och dina förutsättningar kommer att ligga till grund för vilka träningar du ska göra, när du ska göra dem och hur länge ska du göra dem.

 

Vilka träningsprogram gör vi gemensamt?

Dessa träningsprogram kommer vi att gå igenom gemensamt; löpskolning, olika uppvärmningsprogram som hör till dina uthållighetsprogram som snabbhetslöpning, tempolöpning, styrkelöpning och långpass. Inom styrka går vi igenom bålstabilitetsprogram och olika styrkeprogram som innehåller en progression dvs programmen ändras vart efter du gör dina framsteg.

 

Vad innebär att bli coachad?

Du kommer att coachas i hur du använder kost, återhämtning, motivation, målbild och hur du sätter upp ditt mål för att uppnå bästa resultat.

 

Under hela Boost Your Performance Running har du tillgång till din coach för frågor och feedback om din utveckling via mejl, sms eller samtal. Genom online-verktyget Polar Coach, Polar Beat och Polar Flow finns det möjlighet att analysera dina träningar, få tillgång till rapporter och statistik så att vi kan följa din utveckling. Allt material är webbaserad i form av enkäter, youtube-klipp, videos, färdiga program och smartphones appar.